Curcani

Vand curcani albi, greutate 15-20Kg.
Hraniti natural 100% (amestec de cereale: porumb , srot de soia, srot de floarea soarelui, grau, orz; lucerna)

Crescuti in spatiu deschis, la curte. Se pot livra si in Bucuresti.

Pret: 18 Ron/Kg (viu)
21 Ron/Kg (carcasa)

Puteti sa veniti, sa ii alegeti chiar dumneavoastra!

Informatii suplimentare si programari comenzi la tel.: 0744505001

Carnea de curcan ofera urmatoarele beneficii pentru sanatate:
- protejeaza impotriva formarii cancerului
- furnizeaza energie organismului si regleaza nivelul de zahar din sange
- ajuta la mentinerea sanatatii cardiovasculare
- este foarte eficienta in stimularea metabolismuli si a functiei hormonilor tiroidieni
- stimuleaza sistemul imunitar si ii furnizeaza organismului substante antioxidante
- contribuie la scaderea colesterolului rau din sange si a cresterii colesterolului bun
- ajuta la stimularea productiei de energie, imbunatateste starea de spirit, creste nivelul de testosteron si regleaza tensiunea arteriala.

Carnea de curcan trebuie sa fie considerata o carne, ca orice carne si nu asociata pasarii pusa pe spate in cuptor, umpluta cu diverse bunatati, desi la o masa festiva poate acest fel sa reprezinte felul principal de atractie.
Carnea de curcan trebuie consumata la fel cum se consuma carnea de pui, porc, vita, etc, deci sa faca parte integranta si nu ocazionala din meniurile zilnice, acolo unde se gatetste cu carne.
De aceea, cumpararea unui curcan de 20 de kilograme se poate face fara probleme, fara sa ne gandim ca nu ne incape pasaoriu’ intreg in cuptor, curcanul de 20 de kg fiind transat, bagat in congelator si folosit dupa preferinte ca si subtituent al unei alte carni pe care o consumam deja.
Din carnea de curcan putem gati retete banale: supa cu taietei pe spate de curcan, snitel din piept sau pulpa de curcan, tocanita din pulpe de curcan etc., in principiu ceea ce se gateste cu pui se gateste si din curcan.
De asemenea putem face si mancaruri fandosite gen rulou din piept de curcan umplut cu legume si sos de parmezan, pastrama de curcan, curcan umplut etc, din nou spun ceea ce gateam odata din pui gatim acum din curcan.
Ca si concluzie, curcanii mari sunt destinati consumului pe “bucatele” iar pentru curcanii de umplut se pot folosi ntradevar pasari de 4-5-6 kg care sa incapa in cuptor, avand in vedere faptul ca la noi cuptoarele nu sunt atat de mari ca si cele americane unde merge si cate un curcan de 10 kilograme.

Carnea de curcan este adesea inclusa in dietele sarace in grasimi. Aceasta are putine grasimi – doar 1 gram de grasime per 30 grame portie. Beneficiile consumului de carne de curcan sunt multiple. Printre acestea se numara scaderea nivelului de colesterol rau din sange si imbunatatirea sistemului imunitar.

Carnea de curcan are un continut ridicat de proteine. Acest tip de carne este o sursa buna de niacina, vitamina B6 si seleniu.

Carnea de curcan contine mai multe substante nutritive, comparativ cu carnea de pui. Prin urmare, consumul de carne de curcan imbunatateste sanatatea in diverse moduri. Iata cateva informatii nutritionale ale carnii de curcan:

100 grame carne de curcan contin aproximativ 160 grame de calorii, dintre care 72 din calorii provin din grasime

o portie de carne de curcan contine, de asemenea, vitaminele B6, B12, niacina, riboflavina si acid pantotenic

carnea de curcan mai are in compozitie minerale, cum ar fi fier, zinc, potasiu, fosfor si seleniu.

- Aport crescut de proteine. 100 de grame de carne de curcan ofera aproximativ 32 grame de proteine, fapt ce o transforma intr-o o sursa buna de aminoacizi esentiali. Doar o singura portie de carne de curcan furnizeaza organismului 65% din aportul zilnic recomandat de proteine.

Datorita continutului sau ridicat de proteine, curcanul este recomandat pentru dietele care promoveaza pierderea in greutate. Proteinele incetinesc digestia, oferind o senzatie prelungita de satietate. Acest lucru inseamna ca veti manca mai putin la urmatoarea masa si astfel puteti slabi. Pieptul de curcan fara piele este cea mai buna optiune.

- Protectie anticancer. Un beneficiu mai putin cunoscut al carnii de curcan este protectia anticancer. Acest lucru este posibil datorita mineralelor esentiale care se gasesc in compozitia carnii de curcan. Aceasta contine seleniu, care este un mineral esential pentru functionarea normala a glandei tiroide si a sistemului imunitar. Seleniul are, de asemenea, actiune antioxidanta, ajutand in lupta cu radicalii liberi din organism.

- Aport crescut de vitamine din grupul B. Carnea de curcan este bogata in vitaminele B3 si B6. O singura portie de carne de curcan ofera pana la 36% din aportul zilnic recomandat de B3 si 27% din doza zilnica indicata de vitamina B6.

- Continut scazut de grasimi saturate. Grasimile saturate sunt necesare pentru functiile biologice ale organismului, producerea de hormoni si eliberarea energiei. Cu toate acestea, orice persoana care doreste sa isi mentina sanatatea trebuie sa evite consumul exagerat de grasimi saturate. Carnea de curcan are mai putin de 12% din cantitatea zilnica recomandata de grasimi saturate per 100 grame portie.

- Imbunatateste calitatea somnului. Carnea de curcan contine o substanta numita triptofan, care este utilizat de creier pentru a produce serotonina - un neurotransmitator care imbunatateste starea de spirit si este benefic pentru persoanele care sufera de insomnie.

Cu un pic de imaginatie, carnea de curcan poate fi utilizata pentru prepararea sandviciurilor, supelor, salatelor, omletelor si tocanitelor. Cu atatea beneficii pentru sanatate, carnea de curcan este o optiune foarte buna pentru un plan alimentar sanatos.

Principalele diferente nutritionale dintre carnea de pui si cea de curcan

Principalale diferente nutritionale dintre carnea de pui si cea de curcan de care trebuie sa tineti cont atunci cand alegeti carnea potrivita pentru dvs:

- Pieptul din carne de curcan, indiferent ca va fi fiert sau prajit, are aproape jumatate dintre caloriile celui de pui. In plus, doar a noua parte dintre aceste calorii este reprezentata de grasime. Prin urmare, daca nu puteti renunta la alimentele prajite, este de preferat sa alegeti carnea de curcan in loc de cea de pui, pentru a va bucura de un nivel scazut degrasimi si calorii.

- Daca doriti ca dieta dvs. sa aiba un nivel ridicat de proteine, trebuie sa alegeti carnea de pui. Prajita sau fiarta, carnea de pui contine de doua ori mai multe proteine decat cea de curcan.

- In cazul in care consumati ficat de pasare, ar putea sa va intereseze faptul ca ficatul de pui are jumatate din caloriile ficatului de curcan si are cu o treime mai putina grasime.

- Potriviti unui studiu, exista mai multa grasime in gatul unui pui decat in cel de curcan.

In concluzie, carnea de pui este mai bogata in grasimi si calorii, dar are si un nivel mai ridicat de proteine, atat timp cat se consuma doar carnea (fara organe sau gat). Desigur, acest lucru depinde si de modul de preparare.

Diferentele dintre cele doua tipuri de carne alba nu sunt chiar atat de semnificative pentru a avea un impact major asupra dietei unei persoane, deoarece carnea alba reprezinta doar o parte din aportul caloric total.

Beneficiile consumului de carne de curcan

- Carnea de curcan este preferata mai ales de catre persoanele care urmeaza diete cu un continut scazut de grasimi. Studii recente au demonstrat ca in cazul in care carnea de pasare este gatita cu piele, sucurile naturale si grasimea nu patrund in aceasta. Ca atare, este suficient sa se indeparteze pielea doar inainte de consum.

- Carnea de curcan este in mod natural un tip de carne fara grasimi, iar dupa ce se indeparteaza pielea, contine doar 1 gram de grasime la 30 g de carne. O portie de 150 g asigura aproape jumatate din doza zilnica recomandata de acid folic si este o sursa excelenta de vitamina B, B1, B6, zinc si potasiu.

Aceste substante nutritive mentin valorile scazute ale colesterolului in sange, protejeaza impotriva defectelor prezente de la nastere, cancerului si bolilor cardiovasculare, ajuta la buna functionare a sistemului nervos si a cresterii, stimuleaza sistemul imunitar, regleaza tensiunea arteriala si sustin procesele de vindecare.

Persoanele care sunt interesate in mod special de continutul de grasimi, ar trebui sa aleaga carnea alba de curcan. Aceasta poate fi gatita, fripta la gratar sau prajita in putin ulei, cu bulion, lamaie sau suc de protocale.

 

Eu va doresc pofta buna, indiferent ce veti gati si va astept cu sugestii.